Leg uw reservewiel klaar binnen handbereik. Verwijder eventueel de wieldop, zodat de wielmoeren vrij zijn. Plaats de krik op het punt dat in het handboek wordt aangegeven en zorg ervoor dat hij goed vastzit onder de auto. Krik vervolgens de auto lichtjes op, tot hij van de vering is getild.
Loosen the wheel nuts using your wheel wrench and, if necessary, your locking wheel-nut adapter. Then you can raise the car, using the jack, until it’s off the ground. Undo the nuts completely, leaving the top one until last. You may need to use your knee to support the wheel while you do this.
Monteer het nieuwe wiel in de omgekeerde volgorde.
Een thuiskomer
De werkwijze is dezelfde als bij een volwaardig reservewiel. Lees wel eerst aandachtig het handboek, omdat bepaalde controlelampjes kunnen gaan branden. Met dit wiel kunt u slechts een korte afstand en met een beperkte snelheid rijden, dus u kunt zich het beste naar de dichtstbijzijnde Uniroyal-dealer begeven.
Een reparatiekit
Leef de instructies op de verpakking zorgvuldig na: ze kunnen per kit verschillen. Hoewel het gemakkelijker is om een dergelijke kit te gebruiken dan om een wiel te vervangen, dient u er rekening mee te houden dat dit slechts een tijdelijke oplossing biedt en dat het niet kan helpen bij bijvoorbeeld een klapband. Net als bij de thuiskomer dient u zo snel mogelijk naar een Uniroyal-dealer te gaan, om uw reparatie te laten controleren.